پلان موزه ایرانیپاورپوینت تحلیل موزهپلان موزه خارجیتحلیل پلان موزهدانلود نمونه موردی موزهنقد و بررسی موزهنمونه تطبیقی موزهنمونه موردی موزهنمونه موردی موزه ایرانینمونه موردی موزه خارجی

تحلیل نمونه موردی موزه هنری کیمبل اثر لویی کان

تحلیل نمونه موردی موزه هنری کیمبل اثر لویی کان

کد محصول:M 15

موزه هنر کیمبل که در ابتدا در 1972 و توسط لویی کان طراحی شده است.در ادامه با سایت پارس کد همراه باشید تا تحلیل نمونه موردی موزه هنری کیمبل اثر لویی کان تقدیم حضور شما عزیزان گردد.

نکته جالب در طراحی موزه کیمبل فرمهای منحنی در سقف است که خط آسمان زیبایی را تعریف می کند و  در عین حال از همین فضا نور طبیعی را به فضای داخلی می دهد. برای پراکنده کردن نوراز انعکاس دهنده های آلومینیمی در سقف استفاده کرده است و بوسیله سقف بتنی آنها را احاطه کرده است. در این پروژه تاکید بسیار ویژه ای به حیاط شده است و برای ارتباط محیط داخلی به محیط خارجی ایوانهایی را بوجود آورده تا مکانی با استفاده از نور طبیعی ایجاد کند.

از قدیم نورپردازی موزه های هنری با شک و تردید فراوان همراه بوده، زیرا اشعه ماوراء بنفش موجود در نور روز، بخصوص بر نقاشی ها، می تواند تأثیر مخرب داشته باشد. کان ملایم ترین سطح نور روز را برای روشنائی محیط در موزه کیمبل انتخاب کرد، با تصور اینکه تأثیر مخرب وجود نداشته یا حد اقل بسیار کم خواهد بود. او انتظار داشت با نور روز احتیاجات بیولوژیکی را ارضا نماید، و ایجاد احساس آرامش از طریق آگاهی به زمان، و فراهم نمودن حالت ها و احساس های بسیاری دیگر. این موزه از یک سری طاق های مدور بتنی متصل به یکدیگر به طول ۳۰ متر و به عرض ۷ متر با یک نورگیر سقفی شفاف در امتداد برآمدگی هر طاق ساخته شده است. نور روز از طریق «اتصالات نور طبیعی معلق» «natural light fixlure » که در زیر نورگیر سقفی قرار دارد بازگردانده و تصفیه می شود. اتصالات نور روز شامل قابی است که صفحه ای فلزی به آن متصل شده است، و دارای سوراخ های ریز می باشد که اجازه نفوذ مقداری از نور روز را داده تا هر گونه کنتراست شدید ممکن بین قسمت تحتانی اتصالات و اطراف آن را تعدیل نماید. تصاویر زیر بخش هایی از این موزه هنری را نشان می دهند.

استفاده از در ختان برای جلوگیری از ایجاد کنتراست نور میان فضای خارجی و داخلی و به وجود آوردن فضایی زیبا و دل چسب به وسیله در کنار هم قرار دادن آب و درختان و افتادن عکس درختان در آب  که تقریبا مثل شگردهای طراحی در معماری سنتی ایران است.

در آثار «کان» تجربیات معماری مدرن، الهامات معماری کلاسیک یونان، معماری قرون وسطی، معماری اسلامی و حتی آکادمیسم قرن 19 اروپا را می توان دید. وی به شیوه «بوزار» (مدرسه هنرهای زیبای پاریس) که شیوه معمول آن زمان در دانشکده های هنر و معماری ایالات متحده بود، تعلیم یافت. او در اکثر کارهایش تحت تاثیر مکتب بوزار بود و از همین روست که در کارهای او نوعی نگرش به تاریخ پیداست.قرینه سازی، فضاهای بزرگ و حجم های هندسی متوازن عواملی بودند که در آن زمان وی را از پیوستن به نهضت های در حال توسعه مکاتب مدرن بازداشت.آثار او نه در قالب معماری ارگانیک «فرانک لوید رایت» جای می گیرد و نه در قالب دیگر نهضت ها مانند مکتب معماری مدرن «لکوربوزیه».

تحلیل نمونه موردی موزه هنری کیمبل اثر لویی کان

تحلیل پلان دانشگاه خارجی

———————————————————————————————————————————————-

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل نمونه موردی موزه هنری کیمبل اثر لویی کان،به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:71
  • حجم فایل:10 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

نمونه موردی دانشگاه خارجی

تحلیل نمونه موردی موزه هنری کیمبل اثر لویی کان،تحلیل نمونه موردی موزه هنری کیمبل اثر لویی کان،تحلیل نمونه موردی موزه هنری کیمبل اثر لویی کان،تحلیل نمونه موردی موزه هنری کیمبل اثر لویی کان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *